Monday 30 November 2015

Daniela 7. Kradzież atrybutów Boga Wiekuistego oraz tożsamość "Syna człowieczego."

Kradzież atrybutów Boga Wiekuistego.

Popatrzcie na  bardzo ważny dowód, który pokazuje kolejny raz, oprócz tych wymienionych  we wcześniejszym moim artykule: http://szukacboga.blogspot.co.uk/2015/10/bog-izraela-czy-jezus-kto-jest-naszym.html uzurpatorstwo Jezusa Chrystusa do bycia Bogiem Wiekuistym. 

Daniela 7,9-10
“Patrzałem, a tu stawiają trony. I zasiadł Dawniejszy od dni. (przyp.Dawniejszy od dni – Bóg w aspekcie wieczności.)
Miał odzienie jak śnieg. Włosy na Jego głowie – jak wełna: białe, czyste. Tron – niby płomień ognia.  Sprzed Jego oblicza wypływał potok ognia. Tysiąc tysięcy służyło Mu, a dziesięć tysięcy dziesiątków tysięcy stało przed Nim. Zasiadł sąd i otwarte zostały księgi”.

Apokalipsa 1,12-16
 "I obróciłem się, by widzieć, co za głos do mnie mówił; a obróciwszy się, ujrzałem siedem złotych świeczników,i pośród świeczników kogoś podobnego do Syna Człowieczego, obleczonego [w szatę] do stóp i przepasanego na piersiach złotym pasem.
Głowa Jego i włosy – białe jak biała wełna, jak śnieg, a oczy Jego jak płomień ognia.
Stopy Jego podobne do drogocennego metalu, jak gdyby w piecu rozżarzonego,a głos Jego jak głos wielu wód.
W prawej swej ręce miał siedem gwiazd i z Jego ust wychodził miecz obosieczny, ostry. A Jego wygląd – jak słońce, kiedy jaśnieje w swej mocy."

W ks. Daniela Bóg Wiekuisty miał taki wygląd:
Miał odzienie jak śnieg. Włosy na Jego głowie – jak wełna: białe, czyste. Tron – niby płomień ognia. Sprzed Jego oblicza wypływał potok ognia.”

A w Apokalipsie Jezus Chrystus przedstawił się jako:
”Głowa Jego i włosy – białe jak biała wełna, jak śnieg, a oczy Jego jak płomień ognia. Stopy Jego podobne do drogocennego metalu, jak gdyby w piecu rozżarzonego, a głos Jego jak głos wielu wód.”


Zwróćcie uwagę, że „Syn człowieczy" w Apokalipsie (Jezus Chrystus) przypisuje SOBIE tam bycie Bogiem Wiekuistym z racji kradzieży i wklejenia sobie tam cech Boga Wiekuistego z Księgi Daniela. 
Co także znamienne "Syn człowieczy” w Daniela jest obdarzonymi całkowicie innymi atrybutami niż "Syn człowieczy" w Apokalipsie. Omówię to w 2 części tego artykułu.

Do refleksji:

Przemyślmy sobie, czy ktoś tu chrześcijan, nie zwodzi jak naiwne owieczki dosłownie prowadzone na rzeź za obcym bogiem? Jeżeli chrześcijanie łamią pierwsze przykazanie i czczą obcego boga oddalają się od ochrony Boga Wiekuistego i sprowadzają na siebie przekleństwa. Może to jest właśnie wytłumaczenie skąd tyle prześladowań i męczeństwa spotkało wyznawców religii Jezusa Chrystusa? Nie usprawiedliwia nikogo stwierdzenie, że tak jest napisane w NT, który wydaje się być Słowem Bożym pod Jego autoryzacją. Każdy prawdziwy poszukiwacz Boga i prawdy powinien porównać treść i proroctwa Starego testamentu, Proroków ze składnikami zawartymi w  Nowym Testamencie. 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Tożsamość "Syna Człowieczego”.

Daniela 7 “13 Patrzyłem dalej w tym nocnym widzeniu, a tu przychodzi na obłokach jakby syn człowieczy. Pojawił się taki jak Dawniejszy od dni. Stojący obok otoczyli go.
14 I oddana została władza i wszystkie narody na ziemi według ich rodzajów, i cała chwała, aby mu służyła. A ta jego władza władzą wieczną. Nie będzie mu zabrana. Królestwo jego władzą wieczną.”

Odpowiedź jest ukryta w tym psalmie:

Psalm 21 (20) Septuaginta
2 Panie, król może być szczęśliwy dzięki Twojej potędze, może cieszyć się bardzo bezpieczeństwem, które mu zapewniasz.
3 Spełniłeś mu pragnienie jego duszy i nie zlekceważyłeś prośby jego warg.
4. Udzielasz mu życzliwego błogosławieństwa, nim poprosi; na jego głowę włożyłeś koronę z bezcennych kamieni.
5. Prosił Ciebie o życie i dałeś mu: MNOGOŚĆ DNI NA WIEKI WIEKÓW.
6. WIELKA JEST JEGO CHWAŁA dzięki wybawieniu danemu przez Ciebie, ozdabiasz go przepychem i okazałością.
7 Jemu bowiem dajesz błogosławieństwo NA WIEKI WIEKÓW, napełniasz go radością Twojej obecności.
8 A ponieważ król opiera swe nadzieje na Panu, dzięki miłosierdziu Najwyższego zostanie nieporuszony (się nie zachwieje).
9 Niech natkną się na twą rękę wszyscy Twoi wrogowie, niech ramię Twoje dosięgnie wszystkich, którzy cię nienawidzą.
10 Zrób z nich, GDY PRZYBĘDZIESZ, jakby piec ogniem rozpalony. Pan swoim gniewem doprowadzi do zamętu wśród nich i ogień ich strawi.
11 Owoc z nich zrodzony usuń z ziemi, ich nasienie – spośród synów ludzkich.
12 Knuli bowiem zło przeciw Tobie, OBMYŚLILI PLAN, KTÓREGO SPEŁNIĆ NIE BĘDĄ MOGLI.
13 Ty zmusisz ich do odwrotu. WYDASZ ICH OCALONYM PRZEZ CIEBIE.
14 Powstań, Panie, ze swą potęgą; my zwycięstwa Twej mocy opiewać będziemy śpiewem i grą na strunach.

Rozumiecie? To Król Dawid!

(Sept) Ezechiela 34, 11 “Tak mówi Pan: Ja sam będę szukał swoich owiec, ja sam będę nad nimi czuwał. Jak pasterz, stojąc pośrodku, przegląda uważnie swoją trzodę, kiedy we mgle lub w burzy owce mu się rozeszły, tak ja będę szukał moich owiec. Przyprowadzę je z wszystkich miejsc, dokąd się oddaliły w dniu ciemnym od mgieł i burzy. 13 Wyprowadzę je spośród różnych narodów, zbiorę razem spośród różnych krain i przyprowadzę z powrotem na ich tereny. Paść je będę na górach Izraela, w dolinach i na całym nadającym się do zamieszkania obszarze tego kraju. (…)
23 “Postawię nad nimi jednego pasterza: mego sługę Dawida. On będzie je pasł, on będzie ich pasterzem. 24 Ja Pan, będę dla nich Bogiem, a Dawid przewodnikiem między nimi- ja Pan tak rzekłem. 25 Zawrę z tym Dawidem przymierze pokoju. Usunę drapieżne bestie z kraju, tak ze owce będą bezpiecznie przebywać na polach i nocą spoczywać wsród drzew.”

Czy podzielacie moje zrozumienie, że to Dawid jest "Synem człowieczym" z Księgi Daniela i jak myślicie, czy będzie rzeczywistym, prawdziwie wzbudzonym z martwych albo zesłanym nam z nieba Królem, czy raczej potomkiem z linii Dawida ? 

Ten psalm nie pozostawia jak dla mnie złudzeń, że będzie to rzeczywisty Dawid:)


5 comments:

  1. Witaj, obserwuję twojego bloga już jakiś czas, przyznaję, że masz wielką mądrość, jednak, co do kwestii Mesjasza nie jestem z Tobą zgodny.
    Ale zamiast ukazywać moje zdanie, przytoczę teksty z Jeremiasza i z Ezechiela i za twoim zdaniem i przeciw.

    Na początek za:

    Jr 30,9

    I będą służyli Panu, swojemu Bogu, i Dawidowi, swojemu królowi, którego im wzbudzę.

    Ez 34, 23-24

    Ustanowię nad nimi jednego pasterza, mojego sługę Dawida, i będzie je pasł; będzie je pasł i będzie ich pasterzem.
    A Ja, Pan, będę ich Bogiem, a mój sługa Dawid będzie księciem wśród nich - Ja, Pan, to powiedziałem.

    Ciekawy jest rozdział 37 Ezechiela, gdzie na początku opisane jest wskrzeszenie ludu ze zmarłych (wers od 1-14), a pod koniec jest mowa o samym Mesjaszu (wers od 21-28), zobacz sama, bo tutaj za mało miejsca na ten tekst.



    Natomiast teksty przeciwne temu, że aby to sam Dawid miał zasiąść jako Mesjasz są min:

    Jr 33,14-26

    33:14 Oto idą dni, mówi Pan, gdy spełnię dobrą obietnicę, którą wypowiedziałem o domu Izraela i o domu Judy.
    33:15 W owych dniach i w owym czasie sprawię, że prawdziwa latorośl wyrośnie Dawidowi. Będzie wykonywał prawo i sprawiedliwość na ziemi.
    33:16 W owych dniach Juda będzie wybawiony, a Jaruzalem będzie bezpiecznie mieszkać. Oto imię, którym je będą nazywać: Pan sprawiedliwość nasza.
    33:17 Albowiem tak mówi Pan: Nie braknie Dawidowi takiego, kto by zasiadł na tronie domu izraelskiego.
    33:18 I kapłanom lewickim nie braknie przede mną takiego męża, który by składał całopalenie i spalał ofiary z pokarmów, i składał ofiary krwawe po wszystkie dni.
    33:19 I doszło Jeremiasza słowo Pana tej treści:
    33:20 Tak mówi Pan: Jeżeli zdołacie zerwać moje przymierze z dniem i moje przymierze z nocą, by nie było ani dnia, ani nocy w ich właściwym czasie,
    33:21 To będzie też zerwane moje przymierze z Dawidem, moim sługą, że nie będzie miał syna panującego na jego tronie, i z kapłanami lewickimi, moimi sługami.
    33:22 Jak nie mogą być zliczone zastępy niebieskie i nie może być zmierzony piasek morski, tak mnogie będzie potomstwo Dawida, mojego sługi, i kapłanów lewickich, którzy mi służą.
    33:23 I doszło Jeremiasza słowo Pana tej treści:
    33:24 Czy nie zauważyłeś, co mówi ten lud: Dwa rody, które Pan wybrał, już odrzucił, i jak gardzą moim ludem, że w ich oczach już nie jest ludem?
    33:25 Tak mówi Pan: Jak pewne jest, że ode mnie pochodzi przymierze z dniem i nocą i że Ja ustanowiłem prawa niebios i ziemi,
    33:26 Tak pewne jest, że nie odrzucę potomstwa Jakuba i Dawida, mojego sługi, i będę spośród jego potomstwa wybierał władców nad potomkami Abrahama, Izaaka i Jakuba. Albowiem odmienię ich los i ulituję się nad nimi.

    Jr 23,5-6

    23:5 Oto idą dni - mówi Pan - że wzbudzę Dawidowi sprawiedliwą latorośl: Będzie panował jako król i mądrze postępował; i będzie stosował prawo i sprawiedliwość na ziemi.
    23:6 Za jego dni Juda będzie wybawiony, a Izrael będzie bezpiecznie mieszkał; a to jest jego imię, którym go zwać będą: Pan sprawiedliwością naszą.

    Warto też sięgnąć do Księgi Kronik rozdz 17, lecz sam do końca nie wiem, czy jest tam mowa o Salomonie, synu Dawida, czy może o potomku w czasach ostatnich.
    Temat Mesjasza jest bardzo Ciekawy, może masz jeszcze więcej informacji na ten temat?

    Pozdrawiam, Mateusz :)

    ReplyDelete
  2. Witaj Mateusz! Dzięki za komentarz. Rzeczywiście w przytoczonych przez Ciebie fragmentach jest to określone, że będzie to potomek z rodu Dawida a nie sam Dawid.

    Jednak zauważyłam też, że Jeremiasza 33 14-26 nie występuje w przekładzie Septuaginty. Znalazłam następujące informacje na ten temat:

    Biblia Hebrajska Cylkowa: Septuaginta wykazuje znaczne różnice z tekstem hebrajskim, brakuje zwłaszcza całego ustępu 14-26. Stąd i z częstych cytatów z poprzednich rozdziałów zaczerpniętych, por. w.14-16 i 29,10; 23,5 wnioskują niektórzy o nieautentyczności całego rozdziału. (...) Prawdopodobnie spisał całe objaśnienie Baruch z pamięci a nie za dyktandem Jeremiasza."

    Wikipedia: Księga Jeremiasza w Septuagincie
    Wersja księgi Jeremiasza, która znajduje się w Septuagincie jest różna (krótsza) od innych wersji. Septuaginta omija m.in. następujące fragmenty: 10:6-8; 27:19-22; 29:16-20; 33:14-26; 39:4-13; 52:2, 3, 15, 28-30. W sumie zostaje pominiętych około 2700 słów, które znajdujemy w tekście masoreckim.

    Księga Jeremiasza w Zwojach znad Morza Martwego

    Księgę Jeremiasza znaleziono także wśród Zwojów znad Morza Martwego w grocie 2 i głównie w grocie 4 w Qumran. Jeden ze zwojów, oznaczony jako 4Q70 (4QJera), zawiera hebrajski tekst zgodny z wersją przekazywaną przez Septuagintę. Może to wyjaśniać skąd wzięła się różnica, którą znajdujemy w Septuagincie - wcześniej sądzono, że wynikła ona z błędów lub zmian dokonanych podczas tłumaczenia, teraz powszechniej uważa się, że zmian dokonano już w wersjach masoreckich, bądź też że od początku istniały dwie różne wersje tej księgi."

    Jednak drugi zacytowany przez ciebie urywek z Jeremiasza 23 5-6 występuje już w Septuagincie... Muszę to wszystko przemyśleć i wtedy poszukać rozwiązania tej zagadki, więc póki co na dziś odkładam to.


    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Zauważyłem, że Ty i Brain często ukazujecie cytaty z LXX, ja jednak nie do końca jej ufam, szczególnie znając jej "cudowne" narodziny i wiedząc, że zawiera księgi nienatchnione, które tez Moniko sama cytujesz jak np. Mądrość Syracha, dlatego korzystam i z innych tekstów, tzn ze wszystkich mi dostępnych.

    A to, że w LXX nie ma tego fragmentu z Jeremiasza, nie wywiera na mnie dystansu, szczególnie kiedy te fragmenty są tak zbliżone do siebie jak powyżej.

    Wszyscy tutaj szukamy prawdy, jednak moim zdaniem będzie to potomek Dawida np. Z ksiegi Izajasza rozdział 7,13-15 i rozdział 11; ukazuje pewną chronologie:
    *Mesjasz się rodzi,
    *poznaje dobro i zło,
    *następuje odrodzenie ziemi,
    aż w końcu:
    *wyprowadzenie z obcych ziem narodu wybranego.

    Z drugiej strony biorąc również tak wszystko na logikę, zaczyna ta sprawa nabierać barw. Szczególnie gdy pod lupę weźmiemy określenie "wzbudzenia", nie do końca moze chodzić o fizyczne wzbudzenie tej samej postaci, ale o wzbudzenie na podstawie przykładu Dawida, wiesz o co mi chodzi? Ale to tylko moje zdanie.

    Co mnie jeszcze zaciekawilo, to, że księga Izajasza, nie cała zostala spisana przez proroka. .

    ReplyDelete
  4. Najpierw się odniosę do tej ciekawostki w sprawie nie-jedyności autorstwa Księgi Izajasza. Dla zainteresowanych taka oto informacja umieszczona w Septuagincie:

    W Księdze Izajasza występuje przynajmniej trzech narratorów czy nadawców komunikatu, jak to autor przypisu ich nazwał. A więc:

    1)Proto- Izajasz. Historyczna perspektywa, dostępna tytułowemu rzeczywistemu Izajaszowi. Przekazuje on swój komunikat prawdopodobnie z Jeruzalem z pozycji ostatnich lat swego życia , czyli ok. 680 r pne. Rozdziały 1-39.

    2) Deutero-Izajasz. Anonim formujący swój tekst gdzieś w Babilonii w ostatnich latach pobytu na wygnaniu Izraelitów w Babilonii, czyli krótko przed 536 r pne. Rozdziały 40-55

    3) Trito- Izajasz znajduje się prawdopodobnie w Judei i wygłasza swoje proroctwa po powrocie wygnańców z Babilonii, po 536 r pne. Rozdziały 56-66.

    Wracając do Izajasza 7, 14 "Oto panna pocznie i narodzi syna..." to uważam, że zostało to zmanipulowane jako określenie proroctwa dotyczącego przyszłych, mesjanistycznych czasów. Moim zdaniem i tak wynika z kontekstu całościowego ma to określenie związek tylko i wyłącznie z czasami do których się bezpośrednio odnosi, stałe-historyczne a nie alegoryczne.
    Brain ładnie to opisał: https://theredbrainbreakerkstian.wordpress.com/2015/01/31/co-szatan-zrobil-z-biblia-cz-16-oto-panna-pocznie-i-porodzi-syna-i-nadadza-mu-imie-immanuel/

    A rozdział 11 Izajasza to popatrz:
    10 W owym dniu pień Jessaja POWSTANIE, aby władać narodami; w nim narody będą pokładać nadzieję; miejsce jego odpoczynku będzie sławne

    Zauważ, że nie pień Dawida tylko Jessaja POWSTANIE, czyli jego ojca, jest to też jakaś wskazówka.

    Słowo 'ἀνιστάμενος' przetłumaczone w polskiej LXX brzmi 'powstanie' a jak wrzucimy na tłumaczenie to wychodzi po angielsku 'to raise up Lit:re-stand-up, hence put-up, raise, resurrect'. Czyli jest to bardzo szeroko pojmowane i może nawet znaczyć zmartwychwstanie, zostanie wskrzeszony...

    Tutaj sprawdziłam to znaczenie tego greckiego słowa, klikasz na nie i rozwija się tłumaczenie po angielsku:
    http://en.katabiblon.com/us/index.php?text=LXX&book=Is&ch=11

    Septuaginta nie jest doskonała, na pewno ale dlatego najlepiej badać przez kilka źródeł Pisma.

    P.S. Podoba mi się, że szukasz prawdy i że masz swoje zdanie.

    ReplyDelete
  5. Zobaczmy logikę myślenia niektórych ludzi. Oto najświeższy komentarz Kudrańskiego, który ZA WSZELKĄ CENĘ I NA WSZELKIE SPOSOBY odziera Boga Izraela, jedynego prawdziwego Boga z wyłączności tej pozycji, i UDOWADNIA, że to Jezus Chrystus jest tym Bogiem. Oto komentarz:

    "Tym razem krótko i na temat :)

    „Ale wy nie wierzycie, bo nie jesteście z moich owiec. Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki.” Ew. Jana 10, 26-28

    W Starym Testamencie – począwszy od Ksiąg Mojżeszowych – mamy świadectwo samego Boga iż TYLKO On daje życie wieczne. Od nikogo innego go nie otrzymamy jak tylko od Boga Abrahama!

    A w powyższym świadectwie Jana Apostoła sam Zbawiciel mówi iż to ON DAJE życie wieczne.
    Czy może być dosadniejszy i prostszy dowód, że Jezus JEST Bogiem? :)
    I pamiętajmy, że to są SŁOWA samego Zbawiciela :)

    A jeśli… jeśli… Zbawiciel nie byłby Bogiem wtedy NIE mógłby w taki sposób zaświadczyć. Musiałby powiedzieć – „MÓJ Ojciec DAJE życie wieczne”.

    Jest to kolejny dowód, że Ci co odrzucają Zbawiciela, Króla Królów jako Boga i uważają tylko Ojca za Boga a Syna Bożego tylko za człowieka NIE MOGĄ powoływać się na TEGO Jezusa zaświadczonego przez Pisma Apostolskie Nowego Testamentu. Przyczyna – ponieważ Jezus MÓWI jak Bóg i tym samym powołuje się na Samego BOGA :) a dowodów jest mnóstwo które ukazaliśmy już w artykule tym jak i innych.

    Pan Jezus – Pan mój i BÓG mój!


    Jest tam dużo uśmieszków, gdyż Kudrański jest bardzo zadowolony ze swoich wywodów. ZAUWAŻMY JEDNAK COŚ BARDZO WAŻNEGO, on sam pisze, że tylko Bóg Abrahama może dać nam życie wieczne. I jego zdaniem Jezus Chrystus jest właśnie tym Bogiem, BO INACZEJ NIE MÓGŁBY wypowiedzieć tych słów!!!!!!

    Otóż właśnie w tym sęk, że Jezus nie jest Bogiem Abrahama ani Izraela, ALE JAK NAJBARDZIEJ MÓGŁ TAKIE SŁOWA WYPOWIEDZIEĆ!!! Natomiast inną kwestią jest to CZY MY WIERZYMY BOGU IZRAELA czy wierzymy Jezusowi Chrystusowi. A więc skoro sam Bóg Izraela mówi, że TYLKO ON może dać nam życie, a nie ktoś inny, TO ZNACZY, ŻE TAKA JEST PRAWDA, i nie może być tak, że przychodzi ktoś inny i mówi, że to on może dać nam życie wieczne. Pozdrawiam, Łysy

    ReplyDelete