Wednesday 2 December 2015

Prorocy ST przemawiają w Imieniu Boga. Grzech jest odpuszczany przez Boga Izraela, bez ofiary Chrystusa.

Przyjrzyjmy się bliżej tematowi ODKUPIENIA od grzechów. Posłużę się tutaj Wikipedią:

„Pierwszym chrześcijanom całkiem naturalnym wydawało się, że zbawczy wymiar śmierci Jezusa można wyrazić słowem „odkupienie”. Jezus podczas Ostatniej Wieczerzy, za pomocą gestu sam wskazał, że Jego śmierć ma walor zbawczy i że jest śmiercią dla odkupienia wszystkich. W Nowym Testamencie krzyż ukazywany jest jako decydujący akt wyzwolenia, którego dokonał Bóg. Śmierć Jezusa Chrystusa jest odkupieniem, wybawieniem, ofiarą. Św. Jan nawiązuje do symboliki baranka paschalnego. Chodzi o ofiarę, której celem nie jest zmiana woli zagniewanego Boga (gdyż Bóg stale pragnie, aby człowiek pojednał sie z Nim), ale wpisanie się w przymierze z Bogiem umożliwiające Jego ludowi pojednanie się z Nim. Równocześnie Nowy Testament mówi o śmierci Jezusa jako odkupieniu. Jezus jest tym, który oddaje swe życie na okup za wielu - nie dlatego, że jest zobowiązany komukolwiek coś zapłacić, lecz dlatego, że w Nim objawia się oblicze Boga, który jest wierny swym obietnicom, Boga, który nie może nas zostawić w niewoli grzechu i śmierci. To Jezus jest prawdziwym Odkupicielem człowieka i historii, Tym, który uwalnia od grzechu, ukazuje miłość Boga troszczącego się o to, by żadne z Jego dzieci nie zginęło. Co Bóg mówi o kwestii grzechu i odpuszczaniu go nam?

Odkupienie – w chrześcijaństwie odkupienie związane jest ze zbawczym dziełem Jezusa Chrystusa, dokonanym w Jego śmierci i zmartwychwstaniu, wiąże się z pierwszym dziełem Bożym - stworzeniem świata. Człowiek w swej wolności, danej mu przez Stwórcę, ciągle doświadcza Jego pomocy i Jego działania na przestrzeni dziejów. Historia Bożych interwencji wskazuje na to, że Bóg chce doprowadzić ludzką wolność do pierwotnego planu, który w syntetyczny sposób nakreślił w Liście do Efezjan św. Pawła:
„W Nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem. Z miłości przeznaczył nas dla siebie jako przybranych synów przez Jezusa Chrystusa
Odkupienie jest nie tylko wybawieniem z grzechu, ale także i przede wszystkim realizacją Bożych zamierzeń, które wszystkich ludzi powołują do tego, by w Chrystusie stali się umiłowanymi dziećmi Boga.”


Jak Nowy Testament przedstawia Chrystusa, jego działanie w mocy odpuszczania grzechów oraz jego ofiarę za grzechy ludzkości (pominęłam Marka i Łukasza, ale tam też jest pełno podobnych stwierdzeń):

 
(Mat 1, 21) A urodzi syna i nadasz mu imię Jezus; albowiem On zbawi lud swój od grzechów jego

(Mat 3,4) A sam Jan miał odzienie z sierści wielbłądziej i pas skórzany wokół bioder swoich, a za pokarm miał szarańczę i miód leśny. (5) Wtedy wychodziła do niego Jerozolima oraz cała Judea i cała okolica nadjordańska. (6) I byli chrzczeni przezeń w rzece Jordanie, wyznając grzechy swoje. 

(Mat 9, 1-8) (1) I wstąpiwszy do łodzi, przeprawił się na drugi brzeg i przybył do swego miasta. (2) I oto przynieśli mu sparaliżowanego, leżącego na łożu. A gdy Jezus ujrzał wiarę ich, rzekł do sparaliżowanego:
Ufaj, synu, odpuszczone są grzechy twoje. (3) A oto niektórzy z uczonych w Piśmie pomyśleli sobie: Ten bluźni. (4) Ale Jezus przejrzawszy ich myśli, rzekł: Dlaczego myślicie źle w sercach swoich? (5) Cóż bowiem jest łatwiej, czy rzec: Odpuszczone są grzechy twoje, czy rzec: Wstań i chodź?  (6) Lecz abyście wiedzieli, że Syn Człowieczy ma moc na ziemi odpuszczać grzechy - rzekł do sparaliżowanego: Wstań, weź łoże swoje i idź do domu swego! (7) Wstał tedy i odszedł do domu swego. (8) A gdy to ujrzały tłumy, przelękły się i uwielbiły Boga, który dał ludziom taką moc. 


(32) i poznacie prawdę, a prawda was wyswobodzi. (33) Odpowiedzieli mu: Jesteśmy potomstwem Abrahama i nigdy nie byliśmy u nikogo w niewoli. Jakże możesz mówić: Wyswobodzeni będziecie?(34) Jezus im odpowiedział: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, każdy, kto grzeszy, jest niewolnikiem grzechu. (35) A niewolnik nie pozostaje w domu na zawsze, lecz syn pozostaje na zawsze.(36) Jeśli więc Syn was wyswobodzi, prawdziwie wolnymi będziecie. (Ew. Jana 8:32-36, Biblia Warszawska)

(23) gdyż wszyscy zgrzeszyli i brak im chwały Bożej, (24) i są usprawiedliwieni darmo, z łaski jego, przez odkupienie w Chrystusie Jezusie, (25) którego Bóg ustanowił jako ofiarę przebłagalną przez krew jego, skuteczną przez wiarę, dla okazania sprawiedliwości swojej przez to, że w cierpliwości Bożej pobłażliwie odniósł się do przedtem popełnionych grzechów(26) dla okazania sprawiedliwości swojej w teraźniejszym czasie, aby On sam był sprawiedliwym i usprawiedliwiającym tego, który wierzy w Jezusa. (27) Gdzież więc chluba twoja? Wykluczona! Przez jaki zakon? Uczynków? Bynajmniej, lecz przez zakon wiary. (List do Rzymian 3:23-27, Biblia Warszawska)

(23) A nie napisano tego, że mu poczytano tylko ze względu na niego, (24) ale ze względu na nas, którym ma to być poczytane i którzy wierzymy w tego, który wzbudził Jezusa, Pana naszego, z martwych, (25) który został wydany za grzechy nasze i wzbudzony z martwych dla usprawiedliwienia naszego.  (List do Rzymian 4:23 Biblia Warszawska)

(2) i przez którą zbawieni jesteście, jeśli ją tylko zachowujecie tak, jak wam ją zwiastowałem, chyba że nadaremnie uwierzyliście. (3) Najpierw bowiem podałem wam to, co i ja przejąłem, że Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism (4) i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych wzbudzony według Pism, (1 list do Koryntian 15:2-4, Biblia Warszawska)

A co o grzechu i odkupieniu od niego powiedział Bóg przez Proroków?

Chodźcie więc, a będziemy się prawować - mówi Pan! Choć wasze grzechy będą czerwone jak szkarłat, jak śnieg zbieleją; choć będą czerwone jak purpura, staną się białe jak wełna (Ks. Izajasza 1:18, Biblia Warszawska)

POWOŁANIE IZAJASZA NA PROROKA  
                                                              
I rzekłem: Biada mi! Zginąłem, bo jestem człowiekiem nieczystych warg i mieszkam pośród ludu nieczystych warg, gdyż moje oczy widziały Króla, Pana Zastępów. Wtedy przyleciał do mnie jeden z serafów, mając w ręku rozżarzony węgielek, który szczypcami wziął z ołtarza, I dotknął moich ust, i rzekł:  Oto dotknęło to twoich warg i usunięta jest twoja wina, a twój grzech odpuszczony(Ks. Izajasza 6,5-7) BW

A jednak nie wzywałeś mnie, Jakubie, ani z powodu mnie się nie trudziłeś, Izraelu.Nie ofiarowałeś mi owiec na całopalenie ani nie uczciłeś mnie krwawymi ofiarami. Nie obciążyłem cię ofiarami z pokarmów ani nie utrudziłem cię ofiarą z kadzidła.Nie kupiłeś mi za pieniądze wonnych rzeczy ani nie nasyciłeś mnie tłuszczem swoich krwawych ofiar, lecz obciążyłeś mnie swoimi grzechami, utrudziłeś mnie swoimi przewinieniami. Ja, jedynie Ja, mogę przez wzgląd na siebie zmazać twoje przestępstwa i twoich grzechów nie wspomnę (Izajasza 43, 22-25) BW

Jest napisane zmazać przestępstwa, tak jak gumką myszką z kartki i napisane jest grzechów nie pamiętać, czyli wymazać na zawsze z pamięci... Napisane jest również że nie było żadnej ofiary, ŻADNEJ Bóg Izraela tylko może zmazać grzechy ludzkie i to przez wzgląd na samego siebie, a nie ofiarę Chrystusa. 


“‘Pocieszcie, pocieszcie mój lud’ – mówi Bóg. “Przemówcie kapłani do serca Jeruzalem; dodajcie mu otuchy. Jego bowiem upokorzenie dopełniło się; jego grzech został odpuszczony. PRZYJĘŁO ONO Z RĘKI PANA PODWÓJNĄ ZAPŁATĘ za swe uchybienia. (Sept) Izajasza 40,1

To jest ofiara jakiej żąda Bóg, to jest zapłata za winy, za grzechy: wszystkie przekleństwa, choroby, niewola, cierpienie jakie spadły na człowieka są ofiarą za grzechy!!! Ofiarą tą, kiedy nie ma systemu ofiarnego i nie żyjemy pod panowaniem Boga tylko w rozproszeniu,  jest nasze cierpienie, to jest pokuta, zapłata za grzech!

Pomnij na to, Jakubie, i ty, Izraelu, gdyż ty jesteś moim sługą, stworzyłem cię, jesteś moim sługą, Izraelu, nie zapomnę o tobie.Starłem jak obłok twoje występki, a twoje grzechy jak mgłę: Nawróć się do mnie, bo cię odkupiłem. Wykrzykujcie niebiosa, bo Pan to uczynił, krzyczcie głośno, wy, głębiny ziemi, wy, góry, wybuchajcie okrzykiem radości, ty, lesie, ze wszystkimi swoimi drzewami, gdyż Pan odkupił Jakuba i wsławił się w Izraelu! (Izajasza 44, 21-23). 

To jest ten okup, Święty Izraelski wykupi nas od grzechu, czyli niewoli i cierpienia oraz ucisku jaki idzie na świat, na narody (będzie to DZIEŃ PAŃSKI), ON może to zrobić  przez wzgląd na samego siebie, nie potrzebna mu żadna ofiara Jezusa, tylko nasza zapłata, pokuta i szczery żal za grzechy !

Może, gdy dom judzki usłyszy o wszystkim złu, które Ja zamyślam im uczynić, nawróci się każdy ze swojej złej drogi i wtedy odpuszczę im winę i grzech. (Ks. Jeremiasza 36:3, Biblia Warszawska)

W owych dniach i w owym czasie - mówi Pan - będzie się szukać winy Izraela, lecz jej nie będzie, oraz grzechów Judy, ale się ich nie znajdzie, gdyż odpuszczę tym, których pozostawię. (Ks. Jeremiasza 50:20, Biblia Warszawska)

 I nałożą na was skutki niegodziwości waszej, i poniesiecie karę za popełnione grzechy z waszymi bałwanami - i poznacie, że Ja jestem Wszechmocny Pan. (Ks. Ezechiela 23:49, Biblia Warszawska)

Lecz gdy mówię do bezbożnego: Na pewno umrzesz, a on odwróci się od swojego grzechu, będzie wypełniał prawo i sprawiedliwość, będzie oddawał zastaw, zwracał to, co zagrabił, postępował zgodnie z zasadami życia, nie popełniając występku, na pewno będzie żył, nie umrze.  Nie będzie się pamiętało żadnych jego grzechów, które popełnił; będzie wypełniał prawo i sprawiedliwość, na pewno będzie żył. (Ezechiela 33,14-16) BW 

Dlatego, królu, niech ci się spodoba moja rada: Zmaż swoje grzechy sprawiedliwością, a swoje winy miłosierdziem nad ubogimi, może wtedy twoje szczęście będzie trwałe! (Ks. Daniela 4:24, Biblia Warszawska)
Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.  (Ks. Daniela 9:24, Biblia Warszawska)

W owym dniu dom Dawida i mieszkańcy Jeruzalemu będą mieli źródło otwarte dla oczyszczenia z grzechu i nieczystości. (Zachariasza 13,1).

Ja, jedynie Ja, jestem Panem, a oprócz mnie nie ma wybawiciela.Ja zwiastowałem, wybawiałem i opowiadałem, a nie kto inny wśród was, i wy jesteście moimi świadkami - mówi Pan - a Ja jestem Bogiem i nadal nim będę, a nie ma nikogo, kto by mógł wyrwać z mojej ręki. Gdy ja coś czynię, któż to zmieni? Tak mówi Pan, wasz Odkupiciel, Święty Izraelski: Ze względu na was skierowałem wyprawę do Babilonu, skruszyłem wszystkie zawory więzień, w biadanie przemienię też radosne okrzyki Chaldejczyków. Ja, Pan, jestem waszym Świętym; Ja, Stwórca Izraela, jestem waszym Królem (Izajasza 43, 11-15) Sept.

Przedstawcie i przytoczcie dowody, owszem, naradźcie się wspólnie: kto zapowiedział to już od dawna i od owej chwili objawił? Czyż nie Ja jestem Pan, a nie ma innego Boga prócz Mnie? Bóg sprawiedliwy i zbawiający nie istnieje poza Mną(BT) Izajasza 45, 21  

„Ja, Jam jest Pan, a NIE masz OPRÓCZ MNIE ZBAWICIELA”. Izajasza 43,11

 „Ja, Pan, a takie jest moje imię, nie oddam mojej czci nikomu ani mojej chwały bałwanom”. Izajasza 42,8


Tak, Boże, Stwórco, Święty Izraela, TYLKO TY jesteś moim Panem i Wybawicielem!!!




13 comments:

  1. Bardzo ciekawy artykuł. I znowu udowadniasz, że w Słowie Boga Wszechmocnego chodzi o Izraela, tego prawdziwego, wybrany naród, którego znaczenie umniejszyło chrześcijaństwo. Z tego wynika, że nowy testament - celowo piszę z małej litery - jest kłamstwem, bo całkowicie odwraca uwagę od tych proroctw - np. o odpuszczeniu grzechów Izraelowi przez samego Boga (a nie przez jakiegoś Mesjasza, Syna Bożego), ale nie tylko tych proroctw, również innych.

    Te wersety, które przytoczyłaś dla chrześcijan - np: wyznawców Rafała Kudrańskiego - są kompletnie bez znaczenia. Oni są skupieni na Bogu Chrystusie i kpią sobie z Prawa Bożego, danego przez Mojżesza. Oczywiście tutaj mają rację, bo tak jak pisałem w komentarzach do innego artykułu, tych dwóch przeciwstawnych sobie koncepcji nie da się pogodzić. I oni nawet tego nie próbują. Poszli swoją drogą. Ale tak jest jeśli tworzy się jakieś trójce czy dwójce bogów.

    Myślę, że ten ostatni werset przytoczony w artykule, z proroka Izajasza, gdzie sam BÓG mówi, że TYLKO ON JEST WYBAWICIELEM, A NIE MA INNEGO zamyka usta wszystkim wyznawcom Jezusa Chrystusa, który przez wszystkich uznawany jest za zbawiciela.

    Albo Bóg mówi prawdę, albo Jezus Chrystus. Ty znasz ewangelie lepiej ode mnie - czy Chrystus gdzieś oddaje tytuł Zbawiciela samemu Bogu?

    Łysy

    ReplyDelete
  2. Nie znalazłam takiego stwierdzenia, ale może coś przeoczyłam. Ja zawsze jak chcę zbadać NT, ST albo obydwa pod kątem jakiegoś tematu wpisuję słowo klucz do wyszukiwarki tj tutaj wpisałam frazę "zbawi" i wychodzą mi wszystkie wersety z tą frazą.

    http://biblia.info.pl/cgi-bin/biblia-szukaj.cgi?slowo=zbawi&tlumaczenie=bt&sas=***&Nw=tak&Ks=nt&zak=1-30000&st=i

    ReplyDelete
  3. Ja trochę tak przeleciałem te teksty, ale też nic nie znalazłem.
    Pokazałaś bardzo fajny sposób w jaki sposób badać biblię. Chcę się do tego zabrać, ale nie wiem za bardzo jak. Próbowałem czytać biblię od samego początku, ale potem gdzieś stanąłem i się zatrzymałem.
    Kiedyś się zawziąłem i przeczytałem całą biblię, ale to było kilkanaście lat temu. Byłem wtedy stosunkowo młody. Dzięki temu mogłem śmiało rozmawiać z różnymi mormonami, jehowymi, metodystami, ewangelistami i tymi tam podobnymi. Te rozmowy nigdy nic nie dały, a ich zniechęcały do mnie. Nawet wytrwali mormoni w końcu mnie olali, bo za każdym razem domagałem się rzeczowych odpowiedzi na każdy poruszany przez nich temat. Z resztą kiedyś było podobnie z jehowymi. I po tym wszystkim bardzo się zniechęciłem do tego całego chrześcijaństwa. Nawet mówiłem im to prosto w twarz, że ta religia to zwykły bajzel.

    Powiedz mi jaki przekład według Ciebie jest najlepszy? Mam trochę mętlik w głowie. Czytam sobie czasem tak wyrywkowo angielski przekład Brenton'a, ten starszy, ale trochę mnie męczy ten stary angielski, z resztą tak samo jak to było kiedyś z gdańską biblią. Język archaiczny trochę mnie dekoncentruje niezależnie czy to polski czy angielski.

    ReplyDelete
  4. Ja korzystam z 'Septuaginty' Popowskiego, niestety jest tylko w wersji papierowej, ale warto ją zakupić. Mam też 'Biblię Hebrajską' Cylkowa, taką żydowską, jest tam wiele przypisów, więc też warto ją kupić szczególnie przy dogłębnym badaniu Pisma. Ale Septuaginta po polsku to bez wątpienia skarb! Od kiedy ją mam zaczynam odkrywać interesujące rzeczy...

    Fajnie, że znasz angielski, jest tyle bardzo ciekawych materiałów odnośnie tego co nas tutaj interesuje w tym języku, trzeba tylko znaleźć czas na czytanie i badanie. Jak coś ci wpadnie w oko to podziel się, co dwie głowy to nie jedna:)

    ReplyDelete
  5. Nie ma sprawy. Muszę się jakoś zorganizować i wszystko zaplanować. Grzebałem trochę tę tematykę w angielskim świecie, ale nic ciekawego nie znalazłem.
    Masa chrześcijańskich stron z tysiącami różniącymi się od siebie naukami i teoriami.
    Jak znasz jakąś ciekawą stronę w tym języku, to przyślij mi link. Chętnie poczytam.

    A tak apropo Jezusa Chrystusa to właśnie przed chwilą w telewizji irlandzkiej mówili o mistrzu świata wagi ciężkiej, który nazywa się Tyson Fury. Jakaś organizacja bokserska pozbawiła go tytułu ponieważ zgodził się na rewanż ze słynnym ukraińkim satanistą, Klitschko. Ale to nie ważne. Ważne co odpowiedział na pytanie jakiegoś redaktora, który się go zapytał, co sądzi o tej dezyzji. Wiesz co powiedział?

    Ja kocham Jezusa Chrystusa, moją rodzinę, kocham ciebie, kocham wszystkich ludzi na całym świecie, niech będzie błogosławiony Jezus Chrystus, i takie tam rzeczy. Czyli MIŁOŚĆ PONAD WSZYSTKO I DLA WSZYSTKICH. Wczoraj na blogu Henryk Kubik dał link do jakiegoś filmu jak jakiś chrześcijański arab nawracał w Dubaiu muzułmanów. Pałał pasją i miłością do islamistów, opowiadał o Jezusie i uzdrawiał w jego imię. Oczywiście przewodnia myśl to miłość.

    Przypomina mi to o tym co kiedyś czytałem na blogu Moniki Burzyńskiej, która opowiadała o telegonii. I na jej blogu jedna ze współprowadzących tego bloga ma taki profil:

    Alina Kummer
    Certyfikowany Trener Radykalnego Wybaczania (radykalne wybaczanie!!!)

    I między innymi co tam pisze?

    "Prowadzi również sesje indywidualne, zwane Terapią Serca. Sesje rozpoczyna rozmową, wysłuchaniem i rozpoznaniem, a kończy wprowadzając klienta w stan głębokiej relaksacji, gdzie wyłącza się umysł i oczyszcza przestrzeń do powstawania nowych wzorców myślowych. Rodzi się autentyczność, prawdziwa radość, miłość do siebie i świata. Terapia jest dla wszystkich, którzy chcą zmienić swoje dotychczasowe życie, by wreszcie móc prawdziwie cieszyć się życiem w zgodzie z samym sobą, najbliższymi i całym otaczającym światem."

    Zobacz Moniko, aby zrodziła się prawdziwa radość, miłość do siebie i świata, poprzez głęboką relaksację gdzie WYŁĄCZA SIĘ UMYSŁ i oczyszcza przestrzeń do powstawania nowych wzorców myślowych, nauczycielka jogi i jeszcze jakichś innych oszołomskich nauk musi cię tego nauczyć - a przecież po co? Przecież to są główne przesłania chrześcijaństwa. Tam masz również miłować cały świat no bo jeśli masz miłować nawet swoich wrogów i krzywdzicieli, to logiczne, że tym bardziej masz miłować miliardy ludzi, którzy ci nie wyrządzili żadnej krzywdy. Ot taka miłość uniwersalna.

    Pan Henryk Kubik przygotowuje jakiś rewolucyjny artykuł na temat miłości do nieprzyjaciół. Zobaczymy co to będzie.

    Pozdrawiam, Łysy

    ReplyDelete
  6. Ten problem z Tysonem Fury, mówiącym o miłości do Jezusa próbował rozgryźć u siebie na blogu DP http://detektywprawdy.pl/2015/11/29/tyson-fury-dziekuje-jezusowi-za-pobicie-kliczki/

    Ja też jestem ciekawa artykułu Henryka:) Zobaczymy...

    To do później, trzymaj się.

    ReplyDelete
  7. Moniko

    Bardzo dobry artykuł!

    Kilka rzeczy mi się nasunęło na myśl.

    Zobaczcie jak sprytnie chrześcijańscy pisarze wymyślili swój dogmat o tym, że jezus stał się prawdziwym barankiem paschalnym i jego ofiara za grzechy jest zwieńczeniem całego zakonu i wypełnieniem zakonu...
    Jest to jedna z lepiej obmyślonych doktryn, bo na początku brzmi sensownie i dlatego tak wielu ludzi się na to łapie. Ale tylko do momentu, gdy uświadomimy sobie to, co napisałaś Moniko w tym artykule. Czy te wersety można w jakikolwiek sposób pogodzić z tym, że jezus jest barankiem paschalnym i dał ofiarę za grzech tzn. odkupił nas?
    Wyobraźnia chrześcijańskich satanistów naprawdę była bujna. To jest dobry przykład na to, aby przyjrzeć się bliżej w jaki sposób powstawał tzw. "nowy testament". Czytano sobie Tanach, i komponowano chrześcijańskie teksty w taki sposób, aby maksymalnie je uwiarygodnić. Można było przecież wymyślić dowolne kłamstwo.
    Omawialiśmy już nie raz jawne żenujące chrześcijańskie manipulacje proroctwami. To wszystko razem powinno dać nam podstawę do tego, aby raz na zawsze wybić sobie z głowy jezusa jako baranka paschalnego, ponieważ widać, że jest to kolejne uwłaczające Bogu kłamstwo.

    Jest jeszcze jeden fragment, który można tutaj podać. Ezechiel 36 rozdział.
    Bóg zapowiada, że zbawi nas nie względu na to, że uwierzyliśmy w jezusa, który złożył za nas ofiarę za grzechy. Nie zbawi nas ze względu na nas. Zbawi nas względu na SWOJE IMIĘ.
    Jest to rażąca sprzeczność z chrześcijańskim pojmowaniem Izajasza 53, który rzekomo jest o jezusie, który dał za nas ofiarę za grzechy.
    Przeczytajcie sobie 36 rozdział Ezechiela i zastanówcie się, czy tam nie brakuję troszkę ofiary jezusa? Gdzie ona się podziała? GDZIE PODZIAŁ SIĘ JEZUS BAAL ZE SWOJĄ MISJĄ RATOWANIA LUDZKOŚCI??!! NIE MA JEJ U PROROKA EZECHIELA?
    Bóg nie przewidział żadnej ofiary jezusa w swoim zbawczym planie.

    Tutaj dam najważniejszy fragment tego rozdziału:

    Ez 36:(22) Dlatego tak powiedz domowi izraelskiemu: Tak mówi Wszechmocny Pan: Ja działam nie ze względu na was, domu izraelski, lecz ze względu na moje święte imię , które znieważyliście wśród ludów, do których przybyliście. (23) Dlatego uświęcę wielkie moje imię, znieważone wśród narodów, bo znieważyliście je wśród nich; i poznają ludy, że Ja jestem Pan - mówi Wszechmocny Pan - gdy na ich oczach okażę się święty wśród was. (24) I zabiorę was spośród narodów, i zgromadzę was ze wszystkich ziem; i sprowadzę was do waszej ziemi, (25) i pokropię was czystą wodą, i będziecie czyści od wszystkich waszych nieczystości i od wszystkich waszych bałwanów oczyszczę was. (26) I dam wam serce nowe, i ducha nowego dam do waszego wnętrza, i usunę z waszego ciała serce kamienne, a dam wam serce mięsiste. (27) Mojego ducha dam do waszego wnętrza i uczynię, że będziecie postępować według moich przykazań, moich praw będziecie przestrzegać i wykonywać je. (28) I będziecie mieszkać w ziemi, którą dałem waszym ojcom; i będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem.

    Co ciekawe w tym fragmencie jest tyle bardzo ważnych zdań przewijających się przez proroków... Te same zdania znajdujemy choćby w Jer 31 i nowym przymierzu i w wielu innych ważnych miejscach.

    Można jeszcze zerknąć na to, co ma do powiedzenia Henryk w tym temacie:
    http://www.zbawienie.com/moje-imie.htm

    Niech to będzie przykład niekonsekwencji chrześcijan. Heniek, do ciebie to pytanie kieruję: Gdzie jest jezus w Ezechielu 36? Nie ma go? Dlaczego?

    Ponadto dlaczego Bóg mówi, że tylko Jemy należy się chwała i nie podzieli się nią z nikim takim jak jezus? To już pytanie retoryczne. Oczywiście nie musisz odpowiadać.

    ReplyDelete
  8. Dopiero zauważyłam ten Twój komentarz Brain. Pamiętam jak pierwszy raz przeczytałam w Izajasza 42, że Bóg nie podzieli się Swoją chwałą z NIKIM! Dla mnie te Słowa i ich przesłanie było proste, bez możliwości negocjacji i kombinacji, to święte Słowa Boga! On mówi:

    Izaj 42:8 Ja, Pan, jestem Bogiem, takie jest moje imię. Nie mogę się zgodzić, by przyznać swą chwałę komuś innemu ani moich doskonałości owym rzeźbom.

    (P.S. Bóg mówi: Jestem Bogiem - takie jest moje imię. Co może znaczyć Bóg jest jeden i takie jest Prawo tego świata i nikt nie pogwałci tego Prawa!)

    Zadałeś bardzo dobre pytanie do chrześcijan i tu nie ma usprawiedliwienia żadnego dla tych co je usłyszą i zlekceważą! Jakim sposobem Boża Chwała mogłaby przejść na Jezusa w obliczu takich jasnych Słów Samego Boga? Tylko takim, że zignorujemy je! Innego wyjścia nie ma! I w ten sposób Bóg właśnie sprawdza ludzi a nagroda i kara kroczą razem z Nim i zgodnie z naszym wyborem!

    (Sept) Izajasza 66 1- 2 Tak mówi Pan: “‘Niebo jest moim tronem, a ziemia podstawką pod moje stopy, jaki dom wy mi możecie zbudować? Co mogłoby być miejscem mojego wypoczynku? Przecież moja ręka uczyniła to wszystko i to wszystko jest moja własnością’ – mówi Pan.
    ‘Na kogo mam zwracać uwagę, jak nie na pokornego, na uczciwego, na z drżeniem przyjmującego moje słowa?’

    I tacy właśnie zrozumieją i przyjmą te słowa, tylko ci co z drżeniem serca słuchają i tacy tylko usłyszą...

    Bóg się naprawdę niesamowicie ukrył przed wszystkimi ludźmi oraz w szczególny sposób przed Ludem twardego karku. Wygląda na to, że Wiekuisty postanowił jakoś tak: Jak ty mnie będziesz lekceważył tak i ja zlekceważę ciebie ze wszelkimi konsekwencjami tego, a jak znajdzie się taki co mnie będzie kochał z całego serca, ze wszystkich sił i z całej duszy takiemu dam się dopiero poznać...

    oko za oko, ząb za ząb, nieczułość za ignorowanie, miłość za bogobojność

    ReplyDelete
  9. Jezus dostaje dożywocie za każde morderstwo z osobna .
    No tak by to musiało wyglądać , bo jak można zapłacić EKSTRA za KAŻDE morderstwo ?Aaale przecież zapłatą za grzech jest śmierć !? To za co umarł Jezus ? Morderca po zmartwychwstaniu dowiaduje się ze jest niewinny !
    Spotyka swoją ofiarę i przeprasza i już nigdy się to nie powtórzy , sorry . Może oni nawet się poślubią ?
    Nie no ludzie trzymajcie mnie jak krzyczał Pawlak . Oko za oko .
    Aaacha ten morderca powstaje na Sąd ,aaa to co innego ...

    ReplyDelete
  10. Iz 43 ,, 25 Ja JEDYNIE Ja mogę ... smazać twoje grzechy i przestępstwa i ich nie wspomnę .
    Jak dziecko coś przeskrobie to kto mu przebaczy ? A Bóg nie może ? Potrzebuje swego syna by wybaczyć innym jego synom ? Sorry czegoś tu nie kumam .
    Takich tekstów jest multum .
    Jer 36 ,,3
    Jer ,, 50 ,,20
    Jer 38,,17
    Ez 23 ,,49
    Ez 33 ,,14. 15. 16.
    Dan 4 ,,24
    Dan 9 ,,24
    Zach 13 ,,1
    Iz 44 ,,22
    Iz 1. ,,18
    Iz 6 ,,5. . 7
    Iz 40 ,,1
    Iz33 ,,24
    I dużo duuuzo więcej

    ReplyDelete
  11. Brian mnie wykluczył z swego blogu ,lecz gratuluję mu mega , za jego Art, 37 . Ale jak zawsze muszę mu zajść za skórę
    Z tą szabelką się nie zgadzam , Zach 14 ,,3 Potem wyruszy Pan i będzie walczył z tymi ,jak zwykł walczyć w dniu bitwy . (5) ...Potem przyjdzie Pan Bóg mój , a z Nim wszyscy święci .
    (ja święty nie jestem )
    (12) A taka będzie plaga , jaką Pan DOTKNIE wszystkie ludy ...
    (16) wszyscy pozostali ze wszystkich narodów ... będą COROCZNIE PIELGRZYMOWALI aby oddać pokłon Panu Zastępów aby obchodzić Święto Szalasow
    (17) dla tych zaś ...którzy NIE będą pielgrzmowali do Jeruzalemu ... nie będzie deszczu .
    (18) ...kto się nie zjawi , spadnie nań plaga ...
    Ten scenariusz jest nieznany , choć są też wersety które wskazują na konflikt zbrojny . Lecz czy z naszym
    udziałem ? Ja wątpię , lecz nie wiadomo jak będzie .
    Brian ,twój cyrk i twoje małpy ,twój blog i to respektuje ,ok ,lecz ja wysłałem ci w kwestii autoryzacji wiele komentarzy , których nie puściłes kwitujac to ,,czy ci się podoba czy nie , jesteś pod Przymierzem Prawa
    Pamiętasz ? Jak nie masz umowy o pracę to czy możesz słusznie spodziewać wypłaty , itd ?
    To są ważne rzeczy ,już niejeden uzurpator próbował ,dlatego musimy być ostrożni .
    Pozdrawiam Cię . M .

    ReplyDelete
  12. Moniko,jest jeszcze jeden dobitny wers o tym że Bóg Izraela przebacza grzech bez ofiary Jezusa, oraz bez ofiar ze zwierząt - Ozeasza 14,2 "Weźcie ze sobą słowa skruchy i nawróćcie się do Pana ! Mówcie do niego:Odpuść nam wszelką winę i przyjmij naszą prośbę, a złożymy ci w ofierze owoce naszych warg ! "
    Końcówka tego wersu w hebrajskim jest : "zamiast byków złożymy w ofierze to co wyjdzie z naszych ust."

    A NT każe co innego czynić - Hebrajczyków 13,15 "Przez niego więc nieustannie składajmy Bogu ofiarę pochwalną, to jest owoc warg, które wyznają jego imię."

    Pozdro




    ReplyDelete
  13. Słuszna uwaga i dobre porównanie z NT

    Prorokowi Ozeaszowi chodziło o szczerą skruchę jako "owoc naszych warg" a Paweł sprytnie i podstępnie zamienił żal za grzechy i szczerą chęć poprawy przed Bogiem na wiarę w Jezusa i jego ofiarę jako zadośćuczynienie za nieprawość.
    Ludziom, którzy będą postępować według pawłowych nauk zablokowano skutecznie możliwość odpuszczenia grzechów przez Boga Izraela i nawrócenia się do Niego...przez nauczanie ich bluźnierstwa i bałwochwalstwa. A owoce chrześcijańskiego postępowania względem Boga widać już coraz jawniej na świecie, zauważcie jakie straszne nieszczęścia się zbliżają do Europejczyków, właśnie jako kara za grzechy i odstępstwa...

    ReplyDelete